علاقه فزايندهاي در کودکان نسبت به فلسف در حال شکلگيري است و اين علاقه مبتني بر اين باور است که فلسفه نه تنها زمينهساز افزايش تواناييهاي صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و تفکر در کودکان ميشود، بلکه استقلال ذهني و رواني آنها را نيز افزايش ميدهد و علاوه بر اين منافع، آشنايي کودکان با فلسفه متوجه معلم و مدرسه نيز ميشود. در اين کتاب، سعي بر آن بوده که به اصول آموزش فلسفه به کودکان و ذكر فوايد آن پرداخته شود. کتاب، مشتمل بر چهار بخش است که در بخش اول، بحثهاي کلاسي معرفي گرديده و در بخش دوم، فرايند پژوهش فلسفي توضيح داده شده و درباره ارتباط بين آموزش تفکر و آموزش ارزشها بحث ميشود. بخش سوم به بيان چگونگي تقاضاهاي گوناگون از سوي معلم و دانشآموزان اختصاص دارد و در بخش پاياني چگونگي پيشرفت کودک از طريق فراگيري فلسفه توضيح داده شده و فوائدي که از پژوهش فلسفي در کلاس، نصيب معلم و دانشآموز ميشود، شرح داده شده است.