fiogf49gjkf0d
"آموزش تفكر" رويكردي نوين است كه به كلاسهاي درس نيز راه يافته است. در اين روش كودكان در بحثهاي فلسفي شركت ميكنند و هريك به منزلهي شخصي صاحبنظر به ايدهها و پندارهايي عميق دست مييابند. اين روش همانگونه كه فكر را پرورش ميدهد، عزت نفس، قوهي تميز اخلاقي، خلاقيت و بسياري ديگر از ارزشها را نيز در كودكان شكوفا ميكند. در همين راستا هدف نگارنده در كتاب حاضر آن است كه به كودكان بياموزد مسائل مهم را به گونهاي مورد بحث قرار دهند كه باعث رشد تفكر و دانش آنها شود. كتاب در زمينهي آموزش درس فلسفه به كودكان نيست، بلكه در خصوص چگونگي شركت دادن آنها در نوع خاصي از مباحثه است؛ مباحثهي فلسفي، يا به عبارتي ديگر آموزش فلسفيدن به بچهها. نگارنده كتاب را در فصولي تحت عناوين چرا فلسفه؟، فلسفه براي كودكان، جامعهي كاوشگر، آموزش سقراطي، فلسفه در كلاس و برنامهي درسي و... تنظيم كرده است.