امروزه تاثير فناوري اطلاعات در تمامي بازارها به وضوح قابل رويت است. ديجيتالي شدن فرايندهاي تجاري، همراه با فراگير شدن اينترنت، اين امكان را به بنگاهها ميدهد تا براي فعاليت و خدماتشان، مشتريان جديدي در بازارهاي خارجي داشته باشند. قدرت رقابتي يك كشور با ميزان صادرات آن شناسايي ميشود. به عقيدة پديدآورندگان كشورهايي كه محيط مناسبي را براي بنگاههايشان فراهم ميكنند، در حقيقت اجازة نوآوري، كشف و استفاده از فرصتهاي تازه در بازارها را به آنها اعطا ميكنند و اين امر موجب ميشود تا آنها صادركنندگان موفقي شوند. در كتاب حاضر تاثير بكارگيري فناوري اطلاعات بر توسعة صادرات كشور در بخش توريسم، ترانزيت، بيمه، و فني ـ مهندسي بررسي گرديده است. پديدآورندگان ضمن بيان كلياتي در خصوص تجارت الكترونيكي مباحثي نظير خدمات و جايگاه آن در صادرات و تجارت جهاني؛ صادرات خدمات، به ويژه الكترونيكي؛ و مدلهاي ارزيابي درون و برون سازماني را مطرح كردهاند.