در كتاب تصريح گرديده: "مديريت استراتژيك، مجموعهي اقدامها وتصميمهاي مديريتي است كه عملكرد بلندمدت يك سازمان را تعيين ميكند. تصميمهاي استراتژيك با آيندهي بلندمدت سازمان، سروكار دارند و داراي سه صفت مشخص هستند: 1- نادر و كمياب هستند. 2- مهم هستند. 3- جهتدهنده هستند". بر اين اساس در هر فصل كتاب با درج اهداف فصل، مقدمه، و سئوالاتي پاياني اين مباحث مطرح گرديده است: فرآيند مديريت استراتژيك، رسالت و اهداف مديريت استراتژيك، ماهيت مزيت رقابتي، تجزيه و تحليل محيط دروني و بيروني سازمان، استراتژي در سطح وظيفهاي، استراتژي در سطح واحد تجاري، استراتژي در سطح سازمان، استراتژي در سطح جهاني، اجرا و پيادهسازي استراتژي، ارزيابي و كنترل، انطباق ساختار و كنترل با استراتژي، و اجراي تغيير استراتژيك: سياستها، قدرت و تعارض.